آموزش ماساژ ریلکسی

263
رای نویسنده
5از1
آموزش ماساژ ریلکسی | نکات آموزشی ماساژ ریلکسی | آموزش ماساژ صورت |

۱. شانه‌‌ها

می‌توان گفت که شانه‌ها یکی از شناخته‌شده‌ترین قسمت‌های بدن هستند که بیشتر مردم در آن احساس گرفتگی می‌کنند.

 مهم ترین فواید ماساژ ریلکسی کمک می‌کند و راه مناسبی برای رهاسازی ماهیچه‌ها به‌حساب می‌آید.

 

چگونه ماساژ  شانه را انجام دهیم:

ابتدا دست‌ها را روی شانه‌ها قرار دهید به‌طوری‌که انگشت‌های شست پشت شانه و چهار انگشت دیگر کنار ترقوه قرار بگیرد. با تمام دست حرکت دایره‌ای انجام دهید و تمرکزتان را روی کشیدن دایره‌هایی با انگشت‌های شست در دو طرف استخوان پشت بگذارید.

 

برای فشار عمیق‌تر و آرامش‌بخش‌تر، از هر دو دست برای یک طرف شانه‌ها استفاده کنید و حرکات دایره‌ای‌شکل انجام دهید.

۲. سر

ماساژ ریلکسی سر یکی از شیوه‌های قدیمی ماساژ است که از هند می‌آید. این ماساژ برپایهٔ سنت‌های آیورودا (ancient Ayurvedic؛ علم باستانی و کهن در هند) شکل گرفته و حالتی درمانی دارد.

چگونه ماساژ آیورودا را انجام دهیم:

دست‌ها را با انگشتان باز در کناره‌های سر قرار دهید و به‌آرامی دست‌ها را به سمت بالا بیاورید (مثل حالت شامپو زدن). زمانی که به تاج سر رسیدید، با انگشت‌ها ضربه‌های ملایمی بزنید. دوباره دست‌ها را به سمت پایین بکشید و دیگر بخش‌‌های سر را ماساژ دهید. این حرکت را در کل سر اجرا کنید و در آخر با سرانگشت‌ها حرکات مالشی انجام دهید.

۳. پا

این ماساژ ریلکسی برای کسانی که کل روز روی پاهایشان ایستاده‌اند، بسیار ایده‌آل است. همچنین این ماساژ در بهبودسردرد، بی خوابی و استرس نیز مؤثر است.

چگونه ماساژ پا را انجام دهیم:

کمی روغن مسکن کف دست‌تان بریزید. به‌آرامی دست‌ها را از کف پا و سپس روی کل پا حرکت دهید. این کار را با هر دست حداقل ۵ بار به‌صورت متوالی انجام دهید. سپس با هر دو دست، پا را محکم بگیرید و با شست‌تان در همه‌ٔ قسمت‌های کف پا فشارهایی ایجاد کنید.

 ۴. دست‌

در بسیاری از ماساژ‌های سنتی، توجه کمی به دست‌ها شده و یا اغلب نادیده گرفته می‌شوند. دریافت ماساژ ریلکسی در این قسمت برای کسانی که بیشتر روز از دست‌هایشان استفاده می‌کنند، بسیار لذت‌بخش است. این ماساژ می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد و راه عالی برای نشان دادن محبت است.

 

چگونه  ماساژ دست  را انجام دهیم:

کف دست دریافت‌کنندهٔ ماساژ باید رو به ماساژور باشد. مچ را بگیرید و با دو انگشت شست فشارهای ملایمی را از کف دست به سمت هر انگشت وارد کنید. دست را بچرخانید و انگشت کوچک را به‌آرامی مالش دهید و کمی آن را بکشید.

این کار را برای همهٔ انگشت‌های دیگر تکرار کنید. در آخر، مچ دست طرف مقابل را بین دو مچ خود قرار دهید و آن را از سمتی به سمت دیگر تکان دهید.

۵. صورت

درست مثل دیگر بخش‌های بدن، ماهیچه‌های صورت نیز به مراقبت نیاز دارند. با انجام ماساژ ریلکسی صورت، گردش خون در این بخش بهتر شده و به پوست حسی از جوانی و شادابی می‌بخشد.

 

چگونه ماساژ صورت را انجام دهیم:

دست‌ها را به حالت دعا روی پیشانی قرار دهید و چند بار کناره‌های دست را به سمت کناره‌های صورت حرکت دهید. با انگشت اشارهٔ هر دو دست، از بالای بینی به سمت پایین حرکت کنید و سپس تمام انگشت‌ها را به حالت دورانی روی گونه‌ها و فک بکشید.

 

 

دو انگشت شست را وسط پشت لب قرار دهید و چند بار به‌آرامی به سمت پایین لب حرکت کنید. همین کار را زیر لب پایین تکرار کنید. در قسمت شقیقه‌ها، با استفاده از انگشت وسط و اشاره، دایره‌هایی بکشید. در آخر، دو دست را روی پیشانی فرد قرار دهید و برای دریافت‌کنندهٔ ماساژ، آرزوهای خوب کنید.

آموزش ماساژ ریلکسی | بهترین نوع ماساژ ریلکسی | فواید ماساژ ریلکسی |

 اثرات و عوارض ریلکسی,اموزش ماساژ ریلکسی, انواع ماساژ ریلکسی, عوارض ماساژ ریلکسی فواید ماساژ ریلکسی, ماساژ ریلکسی برای چه چیزی خوب است؟, مهم‌ترین فواید ماساژ ریلکسی

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *