فواید ماساژ سوئدی

252
رای نویسنده
5از1
فواید ماساژ سوئدی | ماساژ سوئدی برای آرامش و بهبود گردش خون |

فواید ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی، نوعی از مدیتیشن است که در هنگام سخن از ماساژ درمانی جزء اولین انتخاب‌هایی است که به ذهن می‌رسد.
ماساژ سوئدی امروزه به عنوان یکی از بهترین انواع ماساژ درمانی شناخته شده است و یکی از اهداف اولیه و اصلی آن آرام کردن کل بدن است.

 

این کار با مالش ماهیچه‌ها در جهت بازگشت خون به قلب انجام می‌شود. اما ماساژ سوئدی فواید و مزایایی فراتر از آرامش دارد.

ماساژ سوئدی برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم ماهیچه‌ها، بهبود جریان و انعطاف‌پذیری بسیار مفید است.

 

ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست است. ماساژ درمانی سوئدی فراتر از آرامش می‌رود. ماساژ سوئدی فوق العاده مفید است

 

مطالعه انجام شده توسط مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، که درنیویورک تایمز به چاپ رسید، نشان داد که افرادی که ۴۵ دقیقه ماساژ درمانی سوئدی دریافت می‌کنند، این ماساژ کاهش قابل توجهی درسطح هورمون استرس، کورتیزول، و همچنین تولید آرژینین و که می‌تواند منجر به افزایش کورتیزول شود، را در بدن آن‌ها در پی دارد.

 

همچنین می‌تواند درافزایش تعداد لنفوسیت‌ها، که سلول‌های سفید خون هستند و بخشی از سیستم ایمنی بدن می‌باشند کمک کند.

تکنیک‌های دیگر ماساژ درمانی سوئدی شامل فشار دایره‌ای توسط دست و کف دست، ورز دادن، ضربه زدن، خم کردن و کشش می‌باشند. قبل و حین ماساژ سوئدی ارتباط به درمانگر حفظ می‌شود تا در صورت لازم ماساژ سفارشی شود.

چرا ماساژ درمانی سوئدی محبوب است؟

ماساژ سوئدی به دلایل بسیاری یک ماساژ مقدماتی مناسبی است. اولین دلیل این است این نوع ماساژ شامل حرکات بلند و مالشی و در عین حال ضربات ملایم است. برخلاف سایر ماساژهای سبک نظیرِ شیاتسو یا تایلندی این ماساژ به طور خاص برای افزایش گردش خون در تمام عضلات استفاده می‌شود.

محبوبیت این ماساژ به دلیل اینکه فراتر از یک ابزار برای آرامش، در حال افزایش است.

ماساژ سوئدی به شرح زیر می‌باشد.

ریکلسیشن مزیت اصلی ماساژ سوئدی آرامش عمومی است. یک جلسه استاندارد سوئدی ۳۰ یا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد و بیشتر ماهیچه‌های اصلی بدن را مورد هدف قرار می‌دهد. این جلسه معمولا بر روی یک میز ماساژ نرم در محیطی آرام انجام می‌شود که هدف آن آرامش بخشیدن به گیرنده است.

 

 

افزایش گردش خون ماساژ با تسریع و تشدید گردش خون در تمام بدن، فشار وارد بر عروق را کاهش می‌دهد و گردش خون ضعیف را بهبود می‌بخشد. به علاوه ماساژ تعداد ضربان قلب را کاهش داده و باعث بهبود فشار خون بالا و در نتیجه تقویت قلب می‌شود.

 

با انجام ماساژ سوئدی بدن ضایعات متابولیک را از اعضای بدن دفع می‌کند. برخی از ضربات انجام شده در این ماساژ درمانی با افزایش جریان خون، سرعت دفع سموم و پسماندهای بدنی را افزایش می‌دهند.

این ماساژ شامل مالش طولانی و با فشار، مالیدن، اصطکاک، ضربه زدن، و تکان دادن با دست است. ماساژسوئدی فراتر از آرامش می رود. ماساژ سوئدی فوق العاده مفید برای افزایش سطح اکسیژن در خون،کاهش سموم عضلات، بهبود گردش خون،انعطاف پذیری بدن وکاهش تنش است.

 

مطالعه انجام شده توسط مرکز ملی طب مکمل و جایگزین، که درنیویورک تایمزبه چاپ رسید، نشان داد که افرادی که ۴۵ دقیقه ماساژ سوئدی دریافت می کنند،این ماساژ کاهش قابل توجهی درسطح هورمون استرس، کورتیزول، و همچنین تولید آرژینین و که می تواند منجر به افزایش کورتیزول شود، را در بدن آنها در پی دارد.

 

و نیز میتواند درافزایش تعداد لنفوسیت ها، که سلولهای سفید خون هستند و بخشی ازسیستم ایمنی بدن می باشند، کمک کند.ماساژ سوئدی با استفاده ازپنج حرکت پایه برای افزایش گردش خون انجام میشود.

 

درمانگر با استفاده از فشار محکم اما ملایم، با کمک روغن که اصطکاک را کاهش می دهد، برای فشرده سازی و شل شدن عضلات، و درجهت جریان خون حرکات خود را انجام میدهد.

 

شهرت ماساژ به عنوان یک ابزار درمانی یا شفابخش، فقط به خاطر خاصیت آرامش بخشی آن نبوده است و این معامله دو سر سود است.

برای مثال، مراکز تخصصی ماساژ کار خود را با چندین موسسه آغاز کردند و تنها در طی چند سال این عدد به 1000 مرکز در جهان رسید.

 

امروزه طرفداران ماساژ سوئدی برای اثبات فواید این ماساژ برای آن قسم می خورند، درواقع، تحقیقات زیادی برای پی بردن به اثرات این نوع ماساژ بر روی سفتی،‌ گرفتگی و درد عضلات انجام شده است، بنابراین ادعای ما بیهوده نیست.

 

در چند دهه گذشته، مطالعات متنوعی ماساژ سوئدی را به تعداد زیادی فایده ربط داده اند، فوایدی همچون کاهش درد های زانو، کاهس فشار خون، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کاهش سردرد، کمک به بهبود وضعیت فیزیکی عضلات و از بین بردن نشانه های ابتلا به سندروم کارپال (بیماری مربوط به مچ دست که باعث بی حسی در انگشتان و دست ها و درد شدید در ناحیه مچ می شود).

ماساژ سوئدی برای آرامش و بهبود گردش خون

فایده اصلی ماساژ سوئدی ایجاد آرامش کلی برای ذهن و جسم است. یک جلسه استاندارد ماساژ سوئدی 30 تا 60 دقیقه طول می کشد، و بیشتر عضلات اصلی بدن را درگیر می کند.

 

این جلسه ماساژ معمولا بر روی یک میز نرم انجام می شود، در محیطی که باعث تسکین فرد تحت ماساژ       می شود. ضربات ماساژ باعث تسکین ماهیچه های خاصی می شود، در حالی که کل جلسه ماساژ استرس ذهنی را از بین می برد.

 

همچنین حرکات دستگاه گردش خون نیز تقویت می شوند. با اجرای ضربات در راستای قلب، سطح متابولیسم در اندام های زیرین بهبود می یابد. بعضی از ضرباتی که در تکنینک های ماساژ سوئدی استفاده می شود جریان خون را افزایش می دهند، درنتیجه دفع مواد زاید بدن نیز سریعتر صورت می گیرد.

 

ماساژ سوئدی برای رفع درد

ماساژ سوئدی یکی از عوامل مدیریت درد برای آسیب های ورزشی و درد های مزمن محسوب می شود. جلسات ماساژ می تواند بر روی نواحی مشخصی از درد هدف گذاری شوند، مانند آرنج رگ به رگ شده، یا می تواند درد های مزمن ناشی از شرایطی مانند ورم مفاصل را کنترل کند.

 

با استفاده از ضرباتی که باعث بهبود گردش خون و افزایش آرامش کلی بدن می شود، متخصص ماساژ کاری می کند که تحمل درد های مزمن (درد های بعد از جراحت،‌ عمل جراحی مفاصل، توانبخشی قسمتی از بدن)راحت تر تجربه شود.

 

 

ماساژ برای رفع کوفتگی عضلات، ‌پیشگیری از افسردگی و عصبانیت

مطالعات اخیر ارتباط و تاثیر بین ماساژ سوئدی و کاهش کوفتگی عضلات را در بیماران سرطانی مورد مطالعه قرار داده است.

 

در سال 2015، دانشگاه Emory یک گزارش از آزمایشات کلینیکی خود منتشر کرد که ارتباط زیادی به فواید زیستی ماساژ درمانی داشت.

شرح گزارش:” مطالعات نشان داده است که ماساژ درمانی می تواند باعث بهبود شرایط سیستم ایمنی بدن شود و میزان عصبانیت کسانی که سرطان نداشته اند را کاهش دهد …

 

اعتقاد داریم که ماساژ درمانی مزیت های مثبت دیگری نیز دارد و اشتیاق زیادی به اثبات آن ها داریم، یکی از اصلی ترین این فایده ها این است که ماساژ ممکن است نشانه های مربوط به کوفتگی های ناشی از سرطان را از بین ببرد”.

 

ماساژ درمانی حتی در بیمارانی که مشکلات عصبی شدیدتری نیز داشته اند مورد بررسی قرار گرفته است، مانند بیماران نشانه های مربوط به کوفتگی های ناشی از سرطان را از بین ببرد”.

 

مانند بیماران MS. در سال 2014، دانشگاه میامی آمریکا مطالعاتی را بر روی 24 فرد مبتلا به MS انجام داد.

این افراد در یک دوره 5 هفته ای ماساژ شرکت کردند. نیمی از افراد دو بار در هفته 45 دقیقه تحت ماساژ قرار می گرفتند و نیمه دیگر زمان استاندارد (30 دقیقه) ماساژ را تجربه می کردند.

 

این دو گروه از نظر کنترل شرایط بدنی مورد مقایسه قرار گرفتند، گروه اول نشانه های افسردگی کمتری پیدا کردند، عصبانیت آن ها کمتر شد، عملکرد آن ها در اجتماع بهبود یافت،‌ از اعتماد به نفس بهتری برخوردار شدند و فیزیک بدنی آن ها نیز بهتر شد.

 

واضح است که ماساژ باعث کاهش سطح کورتیزول (هورمون استرس زا) می شود، ماساژ کورتیزول را کاهش می دهد و در عوض هورمون سروتونین را افزایش می دهد، این هورمون است که احساس خوش خلقی و سرزندگی به شما می دهد.

 

 

 

سایر فواید ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی می تواند در شرایط فیزیکی متنوع دیگری به شما کمک برساند،‌ این فواید شامل کاهش بافت اثر زخم (با دستکاری کردن فیبر جای زخم) می شود،‌ و به بافت باقی مانده بر روی پوست اجازه می دهد که دوباره جذب پوست شود.

 

علاوه بر آن، ماساژ بر روی دستگاه لنفاوی نیز موثر است، طوری که ضربات طولانی ماساژور مواد موجود در مجاری لنفاوی را به قسمت های خالی مجاری حرکت می دهد. از دیگر مزیت های ماساژ سوئدی بهبود شرایط دستگاه گوارش به خصوص ناراحتی معده است.

پس از ماساژ سوئدی:

ماساژ سوئدی اثر سم زدایی در بدن است و شما می توانید با نوشیدن مقدار زیادی آب و اجتناب از مصرف کافئین، نیکوتین و الکل برای ۲۴ ساعت بعد از ماساژ اثر ماساژ سوئدی را بیشتر کنید. همچنین از هر ورزش شدید به مدت ۲۴ ساعت پس از ماساژ دوری کنید و استراحت کنید زیرا استراحت اجازه می دهد تا بدن خود را از درون درمان کند.

 

 

ماساژ سوئدی برای درمان کلی بدن

این ماساژ بر مبنای مفاهیم غربی آناتومی و فیزیولوژی بنا شده که در تقابل با مفاهیم مربوط به انرژی و چاکرا یا همان مبانی ماساژ آسیایی ست. درمانگرها این ماساژ را برای بهبود گردش خون، تخلیه ی مواد زائد بدن، آزاد کردن ماهیچه های منقبض، بازسازی گسترده حرکات بدنی و تسکین درد به کار می برند.

 

اگر بار اولتان است که به یک سالن اِسپا می روید یا اصولا زیاد عادت به ماساژ گرفتن ندارید، ماساژ سوئدی گزینه ی خوبی برای شما به عنوان یک مبتدی ست.

 

اکثر مردم به ۵۰-۶۰ دقیقه ماساژ سوئدی یا ماساژ عمقی اکتفا می کنند، در حالی که یک ماساژور برای کار روی عضلات و رسیدن به نتیجه ی مطلوب به ۷۵-۹۰ دقیقه زمان نیاز دارد. یک ماساژ سوئدی بسته به سبک شخصی ماساژور و هدفی که دنبال می کند ممکن است آرام و سبک باشد یا شدید و سنگین.

 

یک ماساژ درمانی استاندارد به روش سوئدی تا یک ساعت به طول می انجامد و بیشتر عضله های اصلی بدن ماساژ داده می شوند.

 

جلسات ماساژ درمانی اغلب بر روی یک تخت ماساژ نرم انجام می شود؛ فضای اطراف می بایست باعث آرامش ماساژ گیرنده بشود.

 

ضربات ماساژ موجب آرامش عضلات خاصی خواهد شد، در حالی که ماساژ درمانی کامل، استرس ذهنی را از بین می برد؛ علاوه بر این ضربات و حرکاتی که بر روی بدن اجرا می شود، عملکرد دستگاه گردش خون را بهبود می بخشد.

 

در جلسه های ماساژ درمانی اغلب بر روی مناطق معلومی از درد نشانه گذاری می شود، مثل آرنجی که رگ به رگ شده است یا می توان درد های مزمن ناشی از شرایطی چون متورم شدن مفصل ها را کنترل کرد.

 

به وسیله ضربه های که باعث سلامت جریان گردش خون و بالا رفتن تسکین کلی بدن می شود، متخصصین ماساژ درمانی تحمل درد های مزمن (درد های بعد از جراحت،‌ عمل جراحی مفاصل و توانبخشی قسمتی از بدن) را افزایش می دهند.

 

فواید ماساژ سوئدی | ماساژ سوئدی برای آرامش و بهبود گردش خون |

آموزش ماساژ سوئدی,انواع ماساژ سوئدی,جنبش سوئدی درمان, شرایط ماساژ درمانی, عوارض ماساژ سوئدی,فلسفه ماساژ سوئدی, فواید ماساژ سوئدی, فیزیولوژی, ژیمناستیک

افزودن دیدگاه جدید
تا کنون نظری ثبت نشده است ، شما اولین کاربره صاحب نظره ما باشید »ارسال دیدگاه«

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *