ماساژ ورزشی

279

ماساژ ورزشی

فواید ماساژ ورزشی

احتمال آسیب را از طریق افزایش کشش و همچنین ماساژ بافت‌های عمیق کاهش می‌دهد.

دامنه حرکتی ورزشکار را بسیار افزایش داده و انعطاف پذیری را بهتر می‌کند
میزان قدرت ورزشکار را افزایش می‌دهد
زمان ریکاوری را کاهش می‌دهد
میزان دریافت مواد مغذی و اکسیژن را از طریق افزایش جریان خون بهتر می‌کند
حذف مواد متابولیکی موجود در محصولات ورزشی را از بدن آسان‌تر می‌کند.

تکنیک‌های ماساژ ورزشی:

1- ماساژ سوئدی:

برای کاربردهای خاص عضلانی از تکنیک‌های ماساژ سوئدی استفاده می‌شود.

2- ماساژ فشرده:

از فشرده سازی ریتمیک به منظور ایجاد نرم کنندگی و راحتی در بافت‌ها استفاده می‌شود.

3- ماساژ Cross-Fiber:

از تکنیک‌های اصطکاکی این نوع ماساژ برای ایجاد کشش بیشتر در عضلات بزرگ استفاده می‌شود. همچنین برای ایجاد اصطحکاک ارزی و کاهش چسبندگی کمک به افزایش انعطاف‌پذیری از آن بهره برده می‌شود.

4- ماساژ Tender Point:

در تکنیک‌های این نوع ماساژ از انگشتان دست برای از بین بردن اسپاسم‌های عضلانی و درد‌های شدید بهره برده می‌شود.

5- ماساژ لنفاوی:

در ماساژ ورزشی از تکنیک‌های لنفاوی برای بهبود اعصاب و تخلیه بهتر مایع لنفاوی بدن استفاده می‌شود.

تاریخچه ماساژ ورزشی

ماساژ یکی از اولین فرم‌های درمانی است که بشر ابداع کرده است و از ۳۰۰۰ سال پیش در چین، هند و یونان تا به امروز مورد استفاده است. نوع خاصی از ماساژ که بیشتر در غرب محبوب است ماساژ سوئدی نام دارد.

مبدع ورزش درمانی را پر هنریک لینگ (۱۸۳۹-۱۷۷۶) می‌دانند. لینگ روش خاص خود در ماساژ را، به‌خصوص برای کمک به شمشیربازان و ژیمناست‌ها، پایه‌ریزی کرد و گسترش داد و در همین حال، اقبالی بین‌المللی به کار او شد.

 

درخواست رزرو ماساژ
5 + 3 =