ماساژ سوئدی

224

ماساژ سوئدی

فلسفه ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی به عنوان “جنبش سوئدی درمان” در اروپا و شناخته شده و در سال ۱۸۵۸ به ایالات متحده آمد. امروز این ماساژ را به عنوان ماساژ سوئدی می شناسند که پایه و اساس انواع دیگر ماساژ غربی، از جمله ماساژ ورزشی، ماساژ بافت عمیق و ماساژ آروماتراپی است.

روش مدرن ازماساژ سوئدی ازطریق مطالعه بر رویفیزیولوژی، ژیمناستیک، وبا اقتباس ازتکنیکهای ماساژ چین، مصر، یونان،و روم ساخته شده است.

 

اموزش های لازم ماساژ سوئدی

 

حرکات اصلی ماساژ درمانی سوئدی به شرح زیر می‌باشند.
  • افلوراژ: مالش های طولانی و با کف دو دست
  • فشار: شل شدن عضلات و افزایش گردش خون
  • ضربه: با کف دست و انگشتان تحریک عضلات و رفع تنش
  • لرزش: با استفاده ازدست یا یک دستگاه برای ایجاد حرکت سریع که باعث شل و آرام شدن عضلات می‌شود
  • اصطکاک: با فشار، سریع، به صورت حرکت دایره‌ای معمولا به آزادی گره های عضلانی انجام می‌شود

ماساژ سوئدی، نوعی از مدیتیشن است که در هنگام سخن از ماساژ درمانی جزء اولین انتخاب‌هایی است که به ذهن می‌رسد. ماساژ سوئدی امروزه به عنوان یکی از بهترین انواع ماساژ درمانی شناخته شده است و یکی از اهداف اولیه و اصلی آن آرام کردن کل بدن است.

این کار با مالش ماهیچه‌ها در جهت بازگشت خون به قلب انجام می‌شود. اما ماساژ سوئدی فواید و مزایایی فراتر از آرامش دارد. ماساژ سوئدی برای افزایش سطح اکسیژن در خون، کاهش سموم ماهیچه‌ها، بهبود جریان و انعطاف‌پذیری بسیار مفید است.

تاثیرات ماساژ سوئدی بر افسردگی

تسکین استرس یکی از فواید ماساژ سوئدی می‌باشد. یک جلسه ماساژ یک ساعته، می‌تواند استرس را با کاهش ضربان قلب و کاهش میزان انسولین و کلسترول بدن، کاهش دهد.

ماساژ ریکلسی هم گردش خون را بهبود می‌بخشد و هم هم منجر به کاهش فشار خون و بهبود عملکرد بدن می‌شود.

 

تفاوت ماساژ سوئدی و ماساژ عمقی عضلانی

اگرچه امروزه ماساژ سوئدی بیشترین طرفدار را دارد اما برای درمان دردهای مزمن و آسیب های عضلانی، ماساژهای عمقی بهترین انتخاب هستند. اما تفاوت این دو ماساژ فقط در این نیست.

ماساژ عضلانی همان طور که از نامش پیداست، بر روی بافت های ماهیچه ای عمیق تر تمرکز می کند و طی آن، ماساژور فشارهای سنگین به مواضع درد وارد می کند تا جایی که آدم را از بین ببرد و آرامش را به آن اندام برگرداند.

 

درخواست رزرو ماساژ
9 + 7 =